KLIKNIJ W ZDJĘCIE PO WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW

KROK 3 - MONOTEMATYCZNOŚĆ (10KDS)

Zanim przejdziemy do punktu 3 mam nadzieję, że wszyscy wykonaliście ćwiczenie z punktu 2. Jeżeli nie, to nie proponuję przechodzić dalej, ponieważ aby przejść poprawnie cały proces 10 kroków należy je wykonywać po kolei. Dla przypomnienia tutaj znajduje się PUNKT 2.

Widzę, że już wszyscy wykonali zaległe ćwiczenie tak więc przechodzimy do kroku 3 jakim jest monotematyczność. O co chodzi z tą monotematycznością i czym ona jest? Mianowicie chodzi o to, żebyś w swoim życiu skupił się na jednym temacie. Nie chodzi mi tutaj, że masz wałkować jeden temat całe życie ale dopóki nie osiągniesz perfekcji w tym co robisz nie powinieneś zajmować się kolejnymi tematami. Sam mam z tym problem bo po zrobieniu testu z Dynamiki Bogactwa tak jak przeczuwałem jestem profilem CREATOR. A kreatorzy już tak mają, że nie potrafią skupić się na jednej rzeczy tylko wymyślają setki pomysłów na minutę, rozpoczynają a później nie kończą bo im czasu brakuje :) walczę z tym i jak na razie jestem w połowie drogi do osiągnięcia celu bo mój focus w tym momencie skupiony jest na maksymalnie 3 projektach i nie dokładam sobie nic więcej chociaż jest to dla mnie naprawdę bardzo trudne do zniesienia, gdyż ja lubię tworzyć. Stąd mój wpis sprzed 4 miesięcy gdzie opisywałem po co potrzebny nam jest Dream Team do poprawnego funkcjonowania naszego biznesu. Ale powracając do naszego tematu skupienie się na jednym temacie jest tą rzeczą, która pomoże po pierwsze osiągnąć Ci perfekcję w danej dziedzinie a po drugie pomoże Ci osiągnąć sukces bo nasz mózg nie będzie skoncentrowany na 10 rzeczach na raz a na jednej, którą ma wykonać perfekcyjnie.

Rycina 1 przedstawia nam realizowanie jednego tematu w oparciu o naszą standardową drogę. Jak widzimy jest to droga bezsensowna. Dlaczego? Ponieważ nie mamy jasno określonego celu i pomimo, że skupiamy się tylko na jednej rzeczy sami do końca nie wiemy co dzięki temu chcemy osiągnąć. Dlatego oś przedstawiająca okres pokazuje nam, że tracimy masę czasu i kręcimy się w kółko jak gówno w przeręblu. Niby na końcu widać, że posunęliśmy się do przodu ale straciliśmy na to masę czasu i energii a efektów jak nie było tak nie ma albo są tak mizerne, że doprowadzają nas do frustracji. Jesteśmy źli na wszystkich dookoła albo na projekt, że to nie wypał i zaprzestajemy działań co jest błędem bo winę powinniśmy doszukiwać w swoich działaniach.


Natomiast rycina 2 pokazuje nam, że tak jak w życiu mamy wzloty i upadki, jednak nasz cel jest jasno określony przez co nasza droga jest cały czas na przysłowiowy północ. Nasze cele są dla nas drogą z kompasem, wskazują nam północ dzięki czemu trzymamy się stałego kierunku, pokonujemy bariery. Kiedy wiesz gdzie masz iść to brniesz przed siebie nie zważając na żadne przeciwności.


Podsumowując w punktach cały artykuł powinieneś mieć TUNELOWE WIDZENIE. Na czym ono polega? Wyobraź sobie, że wjeżdżasz swoim samochodem do tunelu i skupiasz się tylko na drodze ku wyjściu, szukasz tego przysłowiowego światełka w tunelu. Tak samo w życiu powinieneś skupić się na jednym celu i dążyć do jego realizacji. Podsumowując:

  • powinieneś skupić się tylko i wyłącznie na swoim celu, marzeniu, jednym zadaniu
  • kiedy skupiasz się na jednej rzeczy to stajesz się w niej ekspertem
  • życie, zdrowie, relacje -----> rodzina, myślę, że nie trzeba tutaj pisać o co kaman :) ten przykład pokazuje Ci na czym polega tunelowe widzenie
  • nie dyskutuj z ludźmi, którzy mają coś do powiedzenia
  • spraw i zrób to w czym i tak jesteś dobry
  • kiedy masz sukces jesteś monotematyczny
Na sam koniec chcę jeszcze napisać dla przypomnienie to co już zamieściłem w pierwszy akapicie. Mianowicie aby osiągnąć sukces należy robić wszystkie kroki po kolei! Jeżeli dobrze je wykonacie to na końcu całej drogi, którą przejdziecie razem ze mną zobaczycie piorunujące efekty. Wierzę w was i czekam na wasze komentarze jak wam idzie. 

Nie zapomnijcie o zalajkowaniu mojego fanpaga, który znajduje się z prawej strony artykułu. Dzięki temu będziecie na bieżąco ze wszystkimi nowościami jak również możecie bezpośrednio kontaktować się ze mną i zadać mi nurtujące Was pytania ;) 


0 komentarze:

Prześlij komentarz