KLIKNIJ W ZDJĘCIE PO WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW

Dobry PLAN => osiągnięty CEL

"Dobry plan konsekwentnie wykonany dzisiaj,
jest lepszy, niż idealny plan wykonany jutro."
                                             George Patton
                                           (1885-1945)


Ilu z Was miało idealny plan, który miał być życiową szansą a nie został zrealizowany, ponieważ stwierdziliśmy, że niedostatecznie jesteśmy przygotowani i to nie ten moment? Tylko tak naprawdę kiedy właściwie jest ten moment? Czy potraficie go określić? Kiedy on ma nastąpić? Za tydzień, miesiąc, rok a może jeszcze dłużej? Ile jeszcze musi nastąpić takiego odwlekania wszystkiego, abyś wziął i ruszył swoją dupę? Tak naprawdę sam o tym nie wiesz i dlatego cały czas jesteś w tym miejscu w którym wciąż się znajdujesz. 

Powiem Wam szczerze, że ja osobiście też tak odkładałem wszystko na później. Cały czas żyłem w przekonaniu, że moja wiedza jest niewystarczająca, aby móc dzielić się nią z innymi. Z roku na rok plany o pisaniu tego bloga odkładały się na później. Wiecie o co mam żal do siebie w tym momencie? Czemu nie ruszyłem dupska i nie zacząłem przynajmniej rok temu prowadzić tego bloga. Miałem pretensje do wszystkich, że mnie ograniczają, nie wierzą we mnie. Wymyślałem wszystko byle tylko nie zrzucić jej na mnie. Dopiero miesiąc temu zrozumiałem, że moje życie utknęło w martwym punkcie. Po spotkaniu z pewną osobą, która stała się dla mnie w tym momencie wspaniałym kumplem, moje życie zaczęło nabierać rozpędu i zacząłem realizować się na wielu płaszczyznach. Otworzyłem się na nowe horyzonty.

Tak naprawdę powinniśmy wyznaczyć sobie maksymalnie 4 CELE. Czemu tylko 4 (czyli raz na kwartał realizować jeden)? Na początek i tak to będzie dużo, ale z biegiem czasu powiem wam jak realizować ich 12 lub 52 (czyli jeden na tydzień). Oczywiście mówimy tutaj o skali roku więc bez nerwów, że będziesz musiał na siłę kilkadziesiąt realizować w tydzień. Nie ma nawet takiej opcji żebyś to zrobił. No chyba, że niezłym hardcorem jesteś :D 
Mam ogromną prośbę teraz do Ciebie drogi czytelniku. Zapamiętaj te słowa a najlepiej je zapisz, żeby nigdzie ci nie uciekły, bo przy wyznaczaniu celu mają stać się dla ciebie najważniejszym wyznacznikiem.

"Nigdy nie pozwól żeby ktoś Ci mówił, że Twoje cele nie są konkretne!" 

O co w tym zdaniu chodzi? Po prostu najzwyczajniej w świecie nie możesz pozwolić aby KTOKOLWIEK powiedział Ci, że Twój cel nie jest konkretny. Zapisując swój cel to TY wiesz o co w nim chodzi i nie musisz go w ogóle doprecyzowywać, aby innym mogli go zrozumieć.

PRZYKŁAD:

Jesteś wizażystką, makijażystką i Twój cel to: "Odbyć kurs personal shopping". Dla osób nie w temacie Twój cel nie będzie konkretny, bo oni nie będą wiedzieli o co w nim chodzi (co to za kurs). Ale najważniejsze, że Ty wiesz po co chcesz odbyć ten kurs i jaki masz w tym cel.



Pochwalę się wam teraz jednym moim CELEM jaki chcę zrealizować do końca tego roku:

"Spopularyzować własnego bloga"

Dla wielu z Was jest to bardzo konkretny cel i chcielibyście na pewno zadać mi kilka pytań typu: Jak to chcesz zrobić? Co ci w tym pomoże? Gdzie się zareklamujesz? Ile czasu musisz na to poświęcić? Jaka liczba wyświetleń cię interesuje? I jeszcze wiele, wiele innych. W ramach tego, że mam już paru stałych czytelników opowiem wam o tym co nie co :)

Jak wiecie od tygodnia z małym haczykiem zacząłem prowadzić tego bloga i zauważyłem, że dzięki temu zaczynam odnosić pierwsze sukcesy. Mianowicie osiągnąłem liczbę prawie 700 wyświetleń. Odbiorców mam w 8 Państwach na 3 kontynentach. A to zaledwie przedsmak tego co postawiłem sobie za jedno z zadań w tym celu - chcę osiągnąć 10 000 wyświetleń do końca roku. Wiem, że jest to możliwe i wierzę, że uda mi się go zrealizować.

Życzę Wam udanych sukcesów w wyznaczaniu i realizowaniu własnych celów.

2 komentarze:

  1. Dzięki Jakub za ten blog, wszystko co prowadzi choćby do wzrostu o promil dziennie jeśli idzie o rozwój człowieka jest warte świeczki :D. Ja też od dwóch tygodni piszę i świetne uczucie że można komuś przekazać swoją wiedzę i doświadczenie i przy okazji mu pomóc-to inspirujące .Pozdrawiam Marcin Mila

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki wielkie za tak wspaniałe słowa Marcin. To powoduje i motywuje mnie jeszcze bardziej do tego aby pisać więcej pomimo, że nie raz człowiek nie ma czasu albo nie może zebrać się do napisania. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń